2007年1月29日星期一

惱人的前途問題 (上)

最近(其實都唔係最近, 一直都有諗緊)為前途問題煩惱不堪, 因為我快完成為期三年的part-time BBA course, 今年八月便會畢業, 而家諗緊畢業後條路應該點行好. 之前曾天真的想過不如轉去做會計, 原因有二:

1. BBA裏面咁多科(如marketing, accounting, management, economics等), 我最好成績的就是accounting, Corporate Accounting同Managerial Accounting都攞到A+, 其他科只有A或者A-. 同埋讀讀下發覺對accounting有興趣, 鍾意佢1+1=2, 條數balance到or balance唔到就知佢係啱定錯(當然我知現實唔係咁簡單); 最憎management同marketing呢D, 1+1可以=3or4or5... 只要你吹水吹得合理.
2. 成日睇報紙話會計金融界最好景最渴市, 成日聽到話行業加薪20~30%, 覺得呢行好似好有前途.

於是之前天真咁諗不如試下做會計啦, 讀埋conversion programme, 然後完成埋QP成為CPA. 知道如果一轉行人工就一定低, 可能只得7K一個月, 我以為捱幾年就可以平步青雲, 人工三級跳. 但最近上網睇佐好多行內人既意見同經歷, 發覺會計呢行原來都幾悲哀咁, 果D「唱好新聞」其實係膳稿. D大學生爭餐死入既big 4, 人工都只係得10K左右, 仲要每星期工作百幾小時, 未必有OT claim番; 想當年我地HD Japanese Studies畢業, 好彩既同學一出黎都已經11K, 仲要日本公司九成都係5-day work而已同埋多數都可以claim OT. 如果入唔到big 4只係入到local firm, 人工更只得7K~8K. 有D CPA做佐十年八年, 人工都依然唔過20K, 當然我相信亦有些人可以搵到30K以上, 但係如果我真係轉讀會計, 年紀咁大唔可能入到big 4, 如果係local firm做audit呢? 又或者去做commercial accounting呢?? 前途會好嗎?? 我相信不會...

好了,  發完會計夢, 還可以有什麼選擇?? 說實在, 我而家做緊呢家公司, 人工是低, 但有16個月糧, 最低限度年薪有200K以上, 5-day work, 如無意外日日可以準時收工. 但是, 我甘心成世人就做埋晒D打雜既job嗎? 我而家既title係sales coordinator, 每日就係收下PO, 入下PO, 出下貨, 做下boarding, delivery order, 安排下出貨, 覆下期, 追下廠... 說實在一個中五畢業既人都可以勝任, 話就話我識日文, 但係工作上卻用不著日文. 很多人問我為何不轉工, 其實我想轉好耐, 唔轉既原因就係呢度工作清閒, 方便我讀書. 我一早打算畢業後便會轉工, 問題係, 我可以轉份咩野工呢? 我唔想再做番D打雜既行業, 我唔想再做番呢行, 我想搵D可以有滿足感既工作, 但係可以做咩呢? 我想做一些比較專業的工作, 所以才打算轉做會計, 但現在發覺不可行了, 我應該做什麼才好呢? 我想做一行係十年八年內也不會被淘汰的工作, IT前幾年也很好景吧? 但是globalization, IT在香港已不再吃香. 到底在香港應該投身哪一行才好呢? 或者有人會說, 揀邊行都要看你的性格, 睇你鍾意什麼. 但是, 我根本上就沒有什麼鍾意, 也沒有什麼目標, 有些人志願是成為會計師, 醫生, 律師, 他們有明確方向, 知道自己條路應該點行, 但我呢? 在大學選科時根本沒有什麼興趣, 沒有什麼想讀, 也不知道自己將來到底想做什麼; 到畢業了, 也沒有什麼行業想做, 也沒有什麼目標. 只知道HD學歷不值錢, 要繼續進修, 好了, BBA也快完成了, 下一步要怎樣?

6 則留言:

吾家吳居 說...

如果你無話對邊個行業有興趣,其實份份工都係咁上下架咋...可能你無轉過工,所以唔甘心一直係呢度做d手板眼見既工夫 ... 我就轉過好多份工架啦,當初都係因為嫌份工悶所以轉,點知轉左份勁辛苦既捱唔住,唯有再轉....唔知係咪我個人既問題,通常每份工既頭3個月都好有幹勁,辛苦d都無所謂既,不過6個月之後我就會開始對工作有d微言,唔係嫌悶就嫌辛苦式或者嫌同事唔好....好快又想轉去另一份 宜家就算轉都一定唔會搵d辛苦既工,因為結左婚已經令我無左事業心...有份舒舒服服,大部份時間可以準時放工既工作已經夠啦...因為我想放多d時間係自己頭家呀...我見你都結左婚啦,要諗下工作同家庭既分配呀(工作無左可以再搵,不過家庭係一世架) 希望係搵到一份自己鐘意既工作

墨魚燒賣 說...

吳家吾居: 其實一來我嫌而家人工低; 二來工作上亳無滿足感, 日日覺得自己係打雜. 呢排都有睇緊careertimes, jobsdb睇緊有咩工適合. 泰山不倒: 幾年都無加過人工呀?... 又刻薄佐d喎. 所以我黎緊搵工可能都係搵番日本公司先...

threekoo 說...

我都覺得你去日本公司好, 你識日文, 人工都唔會俾得你太低...你同我煩既野都幾似, 等我遲d又係個 blog度講下先

墨魚燒賣 說...

三姑: 我而家做緊呢間都係日本公司, 哈哈. 不過已經好local化下. 如果搵我會搵日本細公司做.

Janet Cheung ☆ 說...

THZ ur reply ar ~~ but 我想問下HK 有邊D日本公司? coz 平時冇咩留意到, so 唔係咁清楚 :] thzz

Janet Cheung ☆ 說...

好~~ 我會find 下~~ reli thz for ur help !! + oil in ur work :)