2013年7月9日星期二

2013年上半年回顧...

大家見我呢排放咁多阿茂整餅相, 可能都估到其實我而家係無做野.

話說我2012年中離開咗某間PK日本公司之後, 我就暫時無打算再做日本公司. 2012年5月尾, 我去咗上環某間CPA firm(可參考我一年前既呢篇blog), 點知原來係惡夢既開始...

唔做日本公司既原因係我想考QP成為CPA, 成為CPA其中一個必要條件係要喺香港會計師公會所認可既僱主/supervisor做3年 攞相關經驗. 如果我繼續喺典型日本公司做, 係唔會有人幫我簽到呢D相關經驗, 因為果D日本公司, 一係就你自己做晒full set, 對上已經係一個唔識會計既日本人GM; 一係就對上既會計部上司係日本人, 唔係HKICPA既人, 所以唔會幫你簽到相關經驗.

於是我唯有搵CPA firm諗住做audit (其實我有搵過commercial, 只不過無人請. 要攞相關經驗, 喺CPA firm做audit係比較簡單直接既途徑), 人工無咗一大截之餘, 仲要預咗由低做起. 但有D野原來即使你自己唔介意, 都會被人嫌棄囉...

話說我搵果間CPA firm (當然係蚊型果D. 我都有搵過sizable少少既, 但唔知係咪expected salary寫得太高? 又係無人請), 我明明apply做audit, 佢見工時話做audit都要識吓com sec架, 昆我叫我學吓com sec先 (我根本有com sec經驗, 喺你間蚊型公司仲可以學到乜?). 我當初以為係又做audit又做com sec, 咁我咪應承咗囉.

入到公司, 先發覺原來佢本身做開com sec既同事走晒, 無晒人負責com sec, 老細見我有com sec經驗, 就要我落戶做com sec, 一D audit野都無得做. 佢氹住我話請到com sec人之後就會比我轉做audit.

後尾佢係請到人返黎, 但佢請咗一個零com sec經驗既人返黎囉, 仲要旨意我去教佢! 喂你比我個爛鬼title都只係assistant咋喎, 但又要我教呢個完全無com sec經驗既人?! 好, 都算, 我照教.

後尾當我教咗大部份既基本功之後, 公司又話11月既時候, audit同事要趕tax deadline, 即使比我過去audit都無人教我野, 叫我再等吓, 好, 我再等!

等佢地過晒11月deadline, 公司又話, 都過咗deadline, audit同事自己都無咩野做, 比我過到去audit都唔會有野做喎... (唓, 乜都係你講晒啦!!)

到咗2012年12月尾, 公司既兩個老細終於鬧翻, 玩分家拆夥, 請我返黎既大老細拍拍屁股就走咗; 要咗上環office既細老闆就叫咗佢老婆出黎負責做com sec, 所以我既利用價值到此完結, 佢地諗住要炒我. 喺果個時候公司先至話, 我咁既人工如果唔肯繼續幫佢做com sec, 只係做audit的話, 係overpaid, 而且audit根本夠晒人用, 無需要我過去audit喎. 其實講到尾, 佢地當初請我只係諗住我幫佢地頂com sec啫, 根本無心比我做audit, 想過橋抽板, 我而家諗番先知自己死蠢, 比佢地用藉口一拖再拖都唔發覺佢地根本唔會調我過去做audit囉!!!

所以2013年開始, 我就失業啦. 無做野之後, 自己諗唔通, 覺得自己即使唔介意人工低, 又要由低做起, 忙果排日日OT到夜晚11點無補水, 我都無怨過一句. 過probation果陣, 公司仲話我表現好好, 加咗二千蚊人工. 但結果到頭來係比人用完即棄. 加上覺得自己咁委屈都唔知為乜, 唔知自己點解要做會計, 唔知自己點解咁執著要考CPA, 又唔知自己將來可以點, 自己洗濕咗個頭入咗行, 但又高不成低不就都唔知可以做D咩野工作, 自己年紀又已經唔輕, 諗諗吓自己鑽咗牛角尖... 結果患上咗抑鬱症, 要睇醫生食藥...

當時2013年初, 諗住6月要考兩科QP, 加上抑鬱症既影響, 當時完全唔想見人, 所以就諗住匿喺屋企專心溫書考埋個試先搵工. 之後自己慢慢諗通咗, 都無再覆診食藥. 但到咗2013年4月又發生咗一件事, 令到我好大打擊, 完全係崩潰想自殺咁濟(唔關抑鬱症事, 4月時呢一件事既發生, 即使我本身無情緒病, 都一樣會令我崩潰自殺).  

就係咁, 2013年既上半年, 我係喺低潮裏面渡過, 試過日日以淚洗臉再去到欲哭無淚... 如果我唔講出黎, 可能大家都以為我日日過緊闊太生活, 以為我好開心咁日日整餅行街間中又去吓旅行咁.

係, 我係好感恩, 至少我無經濟負擔, 即使唔做野老公都養得起我; 自己父母既積蓄比我自己仲多, 即使暫時無家用比到佢地, 都唔會有經濟困難出現. 反而自己內疚既係, 自己無做野+情緒病既期間, 要父母擔心, 墨魚媽希望我出外散散心, 仲比錢請我一齊去星馬同日本旅行; 同兩老出街食飯, 我想比錢埋單, 佢地反而爭住埋單唔要我出錢, 真係慚愧... 我幾廿歳人仲要父母擔心, 唉...

其實我知道自己係太執著, 太完美主義, 對自己同對事要求太高 (試過有老細同我講, 叫我唔駛吓吓做足100分, 叫我做到70分就算), 所以好多時自己有野一諗唔通, 就會好唔開心情緒好低落, 長期處於咁既狀態, 終於得出個情緒病.

我而家失業放假期間, 想盡量學會凡事睇開D, 唔好成日令自己咁忟憎. 但有時我覺得性格既野真係好難改. 有時明明同自己講唔好咁咁咁, 但內心又好似有第二把聲同自己講"如果真係咁咁咁, 你會好辛苦, 因為呢個根本唔係你自己黎", 所以我真係唔知可以點做... 

7 則留言:

SY 說...

由你系日本做野到直家都睇左你BLOG好耐,其實你已經好好比別人有很多機會同見識,
凡事不用太執著,平凡沒事就是幸福,努力呀!
[版主回覆07/11/2013 17:05:22]多謝你既捧場呀~
我都唔算多見識, 喺舊公司, 十個同事有九個都係外國留學回來, 我覺得自己係井底蛙架...
有時我都唔明點解自己要咁執著, 想學會放低, 但有時又做唔到.
好鍾意你果句"平凡沒事就是幸福", 我都知自己某程度上是身在福中不知福, 我希望自己學會凡事睇開D, 放開D ~
謝謝你的鼓勵呀~~

alex 說...

原來你呢一年發生咗咁多事,聽咗好唔安樂。唔好比太大壓力自已嘞,調理身體要緊,考QP同搵嘢做慢慢嚟啦。
[版主回覆07/11/2013 17:00:30]其實又唔算好大件事, 唔駛聽咗唔安樂唷~ 可能係我自己EQ太低...
而家無做野, 老公/我父母都無比壓力我, 我而家都搵緊工, 不過就慢慢搵緊, 都預咗唔會短期內搵到住.
做會計大壓力, 我都驚自己返番工又會因壓力而發顛~ , 總之就希望自己學會睇開D

33Pig 說...

哈,,,,我真係唔知你冇做野
一路都有睇你blog, 有時都覺得自己性格好似你
成日好容易諗埋一邊, 好唔開心
唯有成日同自己講唔好咁執著....先會生活得開心d
加油呀你!
[版主回覆07/14/2013 11:42:45]性格似我都幾慘架喎~ 有時真係連自己都好唔鍾意自己架~
我而家盡量唔諗咁多啦, 工作方面, 未搵到就繼續當放吓假, 都唔想諗咁多, 好多野都唔係自己可以控制得到...

Cat Hui 說...

由你o係日本做野開始, 我都有keep住睇你個blog架~
加油!!!!!仲有好多人支持你架~~~
[版主回覆07/16/2013 13:44:05]多謝你支持咗我咁耐呀~
其實我都有掙扎過好唔好將呢段時間發生既事寫出黎喺BLOG比大家知. 到最後決定寫出黎, 係希望將之前發生既事 當係一個階段既結束, 希望下半年係另一個開始啦~~

SB 說...

如果你得閒可以學做一些運動, 因運動能放鬆心情架!! 咩運動都好~~ 跳下舞, 球類運動咁, 會好好多架~~ 最緊要自己relax~~ relax~~ 再relax~~ 人生幾廿年總會有唔如意o既事, 掉低一些唔值得放o係腦o既o野囉, 前面有好多開心o野等緊你, 自要信就得了!! 支持你!! 加油, 冇有怕!!!
[版主回覆07/16/2013 13:47:23]多謝你呀~ 我而家間唔中都會打吓壁球咁囉. 得閒會落會所做吓GYM咁.
我就係成日將唔如意既事無限放大, 值得開心既事就覺得係應份咁, 我都知咁樣係唔應該. 成日好想改咗自己呢D死人性格, 希望自己慢慢做到啦~~

Serena 說...

我都追左你個BLOG好耐~
因為我係會計人~所以有D共鳴~
原來你呢年發生左咁多事~不過唔緊要~過左去架喇~明天會更好嘛~
relax relax & relax~加油呀!!!
我都係無幾耐之前先發現你都係元朗人~我都係呀~都幾橋
[版主回覆07/19/2013 14:53:04]多謝你既追看呀~~
我有D後悔轉做會計呀, 人工唔高但又做餐死...
你都係元朗人呀? 我地可能喺街撞過都唔定喎~~

TC 說...

好耐冇探你個blog,好似你再上一份工走時我都有留過言。
我都係會計人,外人睇好睇,我只係答,做呢行只係餓你唔死。
我估你係做事好認真嘅人,但希望你唔好咁著緊,積極放眼未來。而且工作比起你自己,永遠是你更重要,不要為別人的言行而令自己不快樂。
幾年前我工作上都有類似嘅打擊,even而家都仲係慢慢收復中;
加上屋企人"趁我病攞我命",日子是難過,但之後你會慶幸自己原來有能力跨過了。
所以不要灰心!!!!!
[版主回覆08/16/2013 12:50:36]係囉, 好似我個鐘點咁, 知我做會計, 以為我搵好多. 其實會計我覺得係最付出多但收入少既一行... 都唔好計考試費同溫書時間, 淨係計人工除番開工時, 可能連最低工資都無...
我而家未搵到工, 都係閒賦在家咋. 當抖吓休息吓囉~ 好彩老公同娘家無比壓力我. 所以我知自己唔應該咁消極.
不過我真係成日受情緒所影響, 尤其是每個月果幾日, 突然間好煩躁坐立不安咁, 無啦啦會好忟憎.
多謝你既鼓勵呀, 希望大家都能夠先苦後甜啦~